Avonden aan zee - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Alexander Gaans - WaarBenJij.nu Avonden aan zee - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Alexander Gaans - WaarBenJij.nu

Avonden aan zee

Blijf op de hoogte en volg Alexander

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Na de trip naar de Baviaanskloof was het moeilijk om weer aan het werk te gaan maar toch donderdag en vrijdag mijn best maar gedaan. Vrijdagavond was het tijd voor het afscheidsfeestje van Julia mijn begeleidster. Ze gaat voor een paar maanden naar Californië om haar Phd af te maken. Daarom was iedereen in de omgeving uitgenodigd voor een Braai met aansluitend een feestje. De rest van het weekend heb ik vrij weinig gedaan omdat het gewoon te warm was om te bewegen. De volgende week was het maandag en dinsdag bekwaam om te werken maar woensdag en donderdag was het weer veel te warm om te gaan werken maar dan ben je heel blij met de aiconditioning en de aanwezigheid van een meer om in te zwemmen. Naast het werk waren we ook bezig met het plannen van een trip naar Jeffery's bay
Vrijdagmiddag gingen we Zoe wegbrengen en gelijk de huurauto ophalen. Omdat we de gewone auto weer terug moesten brengen zijn we na boodschappen gedaan te hebben weer terug gereden naar de PLV. Toen we alle spullen hadden ingeladen en er alle vijf klaar voor waren zijn we richting J-Bay vertrokken. Voor Afrikaanse bergrippen is J-Bay heel dicht bij, het is maar ongeveer een uur en een kwartier rijden.
Toen we rond acht uur aankwamen bij het Hostel bleek dat er iets mis was gegaan met de boeking maar dat was geen probleem want het is op het moment toch laagseizoen. We kregen een kamer voor 20 personen waar we met z'n vijven in konden. Toen we gesettled waren zijn we op zoek gegaan naar wat avondeten en daarna hebben we een paar drankjes gedaan. We hebben het niet te laat gemaakt want we moesten de volgende dag vroeg op.
De volgende ochtend hadden we bij de receptie geregeld dat er surflessen voor ons geboekt waren, maar toen we daar aankwamen bleek dat er ergens iets niet goed was doorgekomen en dat er geen plaats voor ons was. Toen hebben we de ochtend maar doorgebracht met langs de main street lopen en bij winkels binnen kijken. 'S middags was er gelukkig wel plek voor ons en hebben Joep en ik surfles genomen terwijl Roel, Ivo en Sharon alleen maar boards en wetsuits huurden. Na een veiligheidsinstructie mochten we het water in om te beginnen met meepaddelen met de golven. Toen we dat onder de knie hadden moesten we op het droge oefenen met opstaan. Daarna was het tijd om het in het water te proberen. Het is echt heel moeilijk en vermoeiend maar uiteindelijk is het me toch gelukt om even te blijven staan.
Zondag ochtend hebben we op ons gemak ontbeten en daarna besloten we om vijf wetsuits te huren en drie boards zodat er altijd iemand op de spullen kon letten en foto's kon nemen. Na nog geen vijf minuten in het water was mijn wetsuit al gescheurd en kon ik terug naar de winkel. De rest van de tijd heb ik gewoon gezwommen en foto's genomen aangezien ik er niets voor voelde om nog een keer zo een pak aan te trekken en ik eigenlijk wel blij was dat ik die andere uit gedaan had. Rond een uurtje of twee zijn we gaan douchen en daarna op ons gemak terug naar de PLV

Tags: Surfen, J-Bay, zee, zon, strand